29. november 2010

Ukas foto (48)

"Høst"
Mari skriver om dette fotografiet sitt:
"Dette bildet tok jeg en dag jeg var lei av å kjøre buss, og istedenfor bestemte meg for å spasere hjem fra Stavanger Sentrum. Det var jo tross alt fint vær! Jeg hadde tenkt en stund på oppgaven, og irritert meg over hvor lite høsten faktisk hadde slått inn her i byen, da jeg plutselig kom over denne busken. Tanken bak dette bildet var i bunn og grunn å få frem de fine rødfargene på best mulig måte. De røde fargene blir fremhevet av de grønne trærne og den blå himmelen i bakgrunnen, og jeg synes fargene fungerer veldig fint sammen. I tillegg har jeg forsterket fargene litt, for å gjøre kontrastene større. Jeg liker også måten solen sniker seg inn i bildet på. Dette lager liv i bildet, og gjør bildet mer spennende å se på.
Bildet er tatt med kameraet Nikon D3000."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar