22. november 2010

Ukas foto (47)

Kategori: "Frukt, bær og grønt"
Ine Beate skriver om dette fotoet:

"Ideen var å få frem lyset best muligt, - kontrasten mellom lys og mørke. Så jeg tok bildet nedenifra og opp mot lyset som skinte gjennom vasen, men ikke gjennom druene.
Bildet er midstilt. Det har mye gjentakelse i same former, som druer og linjer.
Jeg redigerte bildet i Photoshop. Først duset jeg ut bakgrunnen med noise-median på ca 25. Så fjernet jeg kranen, som jeg syns var veldig forstyrrende.
Men jeg ville forandre mer på bakgrunnen og begynte å eksprementere med smudge tool og smurte fargene over i hverandre i runde sirkler. For å få litt sterkere farge innimellom og på vasen brukte jeg burn tool.
På det ferdige bildet er lyset veldig uklart på en måte, det er tåkeaktigt.
Jeg har lært en del om Photoshop, og hvordan lyset kan forandre på et objekt og gjøre bildet mer spennende.
Jeg brukte Canon 450 D til dette bildet."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar