10. januar 2011

Ukas foto (2)

Elevene har nå levert nye foto i oppgaven "Fem kategorier og beste foto, del 2" på bloggene sine. Her er mye flotte foto å se hos hver enkelt!
Gå gjerne inn på bloggene og se hva de skriver om faget i halvårsvurderingene de har lagt ut.

Ann Iren har tatt ukas foto. Hun skriver følgende:
"Dette er hendene til farfar. Jeg har hentet inspirasjon fra et gammelt og kjent jærbilde. Farfar står og sorterer poteter når jeg tok dette bildet. Jeg beskjærte mye av bildet for å få mer fokus på hendene. Etter dette la jeg bildet inn i Photoshop og redigerte det til svart/hvitt. Jeg har redigert litt på nyansene for å få de fine kontrastene mellom det mørke og det lyse.
Jeg vil si dette er mitt beste bilde. Jeg liker måten farfar sine hender kommer frem i denne redigeringen. Farfar sine hender er gamle arbeidshender som kommer godt frem i denne svart/hvitt redigeringen. Det er mye som skjer i dette bildet, mye tekstur, mange elementer, det skjer noe i hele bildet. Men på en annen måte er det rolig og avslappene. Jeg kjenner det representerer farfar på en utrolig bra måte.
Alt i alt vil jeg si meg fornøyd med disse ti bildene. Noen er jeg mer fornøyd med enn andre, men jeg mener jeg har utviklet meg som en fotograf. - Både i selve det å ta bilder, men og redigeringen føler jeg har blitt bedre."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar