5. januar 2011

Ukas foto (1)

Ine Beate skriver om fotoet sitt:
"Kategori: Komposisjon
Ideen bak var å lage en fin komposisjon med orkideblomsten og den turkise ringen. Jeg satte de sammen siden jeg syns fargene passet veldig godt sammen, og det skapte mer fokus i bildet, et midpunkt, i stedet for bare blomsterbladene.
Komposisjonen er organisk og har gjentakelse i blomsterbladene. Ringen trekker inn til et midpunkt, og den turkise fargen er plassert nokså midt i bildet.
Bildet er lyst, men normalt hvis jeg kan si det slik. Det er på en måte litt friskt og klart. Lyset treffer best på bladet hvor ringen ligger, noe som fremhever ringen enda mer.
Jeg har lært litt om fokus, hvordan man får frem en gjenstand på kameraet. Bildet er tatt med mitt nye Cannon 450 D.
Dette fotoet er ikke redigert."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar