24. oktober 2010

Ukas foto (43)



Cathrine skriver dette om fotoet sitt:


"Ideen bak dette bildet var å finne en kreativ løsning på å ta bilde av frukt/druer. Jeg har valgt å sminke og kle personene i bildet med fargen på druene de holder. De skal representere de to forskjellige druene. 
Jeg har plassert personene i bildet slik at personene i bildet kommer i interessepunktene, jeg har plassert dem slik at hodene deres lager skrålinjer i bildet. Det er et mørkt bilde med mindre lys enn de andre, fotoet ble tatt ute en dag det var overskyet. 
Jeg har brukt et Canon EOS 500D, lukker: 1/500 Blender f/5,00. ISO 3600. Jeg brukte høy iso for å få bildet så lyst som mulig. Jeg har forsterket fargene i bildet og gjort bildet lysere. Bildet ser med en gang friskere og lysere ut. Jeg plasserer bildet under kategorien frukt. 
Jeg har lært å forsterke lyset i et bilde, både ved bruk av ISO og redigering."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar