6. oktober 2010

Ukas foto (40)

Høst
Trym skriver: "Jeg ønsket i dette bildet og illustrere noe av tomheten og ensomheten man kan oppleve i tilværelsen når man omfavnes av høstværet. Ved å plassere kameraet på et stativ kunne jeg ta tre bilder med forskjellig eksponering men med samme motiv, slik at jeg kan smelte de tre bildene sammen i et såkalt HDR-foto. (High Definition Range). Dette fører til at bildet får et eget særpreg over seg og ser noe spesielt ut på samme tid som det forsterker spenningen i bildet. Jeg følte at dette passet bildet godt med tanke på at komposisjonen er symmetrisk og kanskje noe kjedelig. De tre bildene jeg brukte til å lage dette HDR-bildet ble tatt om natten, da motivet kun var belyst av få gatelykter og lysene inni busskuret, og jeg ble derfor nødt til å bruke en lukkertid på 2” og blenderåpning på 5,6."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar