10. oktober 2010

Ukas foto (41)

"Inn for landing"
Kine skriver om fotoet sitt:
"Dette bilder er jeg både kjempefornøyd med, og litt usikker på. Grunnen til at jeg er kjempefornøyd med det, er at det er et helt utrolig spesielt bilde. Du finner ikke maken. Vi var på hytta på Bokn rett etter at vi fikk oppgaven, og fisket makrell. Etter å ha fått 500 makrell fant vi ut at vi ikke trengte mer enn noen få, så vi hev mange av dem ut igjen. På det tidspunktet kom måkene. Denne fisken var levende, og idet den svømte ned, og måken og spiddet den. Man ser blodet som kommer sprutende opp av munnen, og innvollene som tyter ut av magen. Det er dette som gjør meg litt usikker. Det er et litt...barbarisk bilde, og noen kan ta det til seg. Men jeg bestemte å ta det med på grunn av at det er så unikt.
Helt ærlig var det ikke noen ide bak. Jeg ville fange fuglene og deres tekstur og oppførsel. Så kom det fisk inn i bildet, og bildene ble mange! Komposisjonen i dette bildet er også litt spesiell. Du kan se linjene på måken. De lange rette linjene på vingen som strekker seg langt til værs. Der er også en svart-hvitt kontrast i fuglen. Det er også mye bevegelse i det grønne havet den ligger på. Bildet er tatt med Nikon D60, med mikrolinse og kort lukkertid. Dette måtte til for å fange det eksakte bildet med blodet som spruter til værs.
Lyset i dette bildet er kun dagslys. Det var overskyet den dagen jeg tok det, og jeg brukte ikke blits. Dette bildet er også en original, og det er ikke redigert i det hele tatt.
Jeg har lært at kort lukkertid er helt fantastisk spennende. Du kan fange de mest utrolige ting, og mikrolinse gjør det mulig å få dyrene enda nærmere enn du original kunne fått til
Jeg er meget fornøyd med dette bildet! "

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar