6. juni 2011

Ukas foto (23)


Fotografen til ukas foto heter Cathrine. Hun skriver:


"Ideen bak dette bilde var å bruke en kjole som hadde en sterk rød farge, sammen med vann. Fordi jeg ville skape kontraster mellom de naturlige blåfargene og den sterke røde fargen. På grunn av den sterke fargen blir den røde kjolen blikkfanget i dette bilde. Lyset i bildet er matt naturlig lys, lyset ligger jevnt på modellen. Jeg liker kontrasten mellom de blå og røde fargene i bilde, og den lyse huden. Det skaper et rent uttrykk. Jeg har brukt et Canon EOS 500D for å ta bildet, lukker: 1/160 blender :f/5,6 ISO:250. Jeg har ikke redigert bildet noe særlig, kontrastene var der allerede. Men jeg har forsterket dem en liten smule, gjort vannet ved bena litt mørkere for eksempel. Gresset i vannkanten var forstyrrende, derfor valgte jeg å beskjære bilde slik at det bare er vann rundt modellen, og man kommer tettere på henne. Jeg har lært å jobbe med et selvvalgt tema og klippe bort unødvendige elementer fra bildet."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar