27. mars 2011

Ukas foto (13)

"Striper"
Mari skriver dette på bloggen sin:
"Nok et bilde fra Thailand, denne gangen tatt om kvelden i en trafikkert og folksom gate. Her har jeg fotografert en rekke strømledninger, som strekker seg kryss og tvers på den mørke himmelen, i et salig kaos. Idéen er vel kanskje verken orginal eller i seg selv spennende, men det er alikevel noe jeg liker med bildet, uten at jeg er helt sikker på hva det er. Komposisjonen er svært enkel, med nogenlunde vannrette streker som krysser bildet. Bildet ser ut som det er tatt i svart/hvitt, selv om det ikke er det, noe jeg liker godt. Jeg liker også at noen av ledningene er knyttet sammen i høyre del av bildet, noe som skaper en viss spenning i bildet. Jeg har brukt kort lukkertid og stor blenderåpning."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar