20. desember 2010

Ukas foto (51)


Frøya skriver:
"Jeg tenkte at dette bildet også kunne vært plassert under kategorien høst, men valgte å plassere den under komposisjon, fordi jeg liker den veldig godt. Det gyldne snitt er ikke brukt så mye i dette bildet, og jeg har plassert en stein midt i bildet. Jeg vil si hovedfokuset havner på denne steinen og alt rommet den har fram til kameraet. Ideen med bildet var å bruke lang lukkertid for å få bølgene til å se ut som tåke, slik som dette. Men siden jeg ikke hadde stativ, ble dette vanskelig. Så jeg fant meg en av de mange steinene å la kameraet stødig her. Bildet er tatt med lukkertiden 15 sek, og blender f/20. Bølgene ser ikke ut som tåke, men ser heller ikke ut som bølger. Vannet ble heller veldig stilt og klart, med gode refleksjoner fra steinene i vannet og på land."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar