7. november 2010

Ukas foto (45)

Botbotbot
Kevin skriver dette på bloggen sin:
"Jeg var sikker på at jeg ville velge et av kaffebildene som min favoritt, men til slutt ble det denne jeg likte best. Måten det røde lyset danser rundt (eller egentlig bak) roboten fungerer veldig bra. Det er balanse mellom mønsteret i veggen og lyset på andre siden av roboten. Skrunøkkelen kommer klart fram med lys bak. Roboten, veggen og lyset er fint reflektert i bakken.
Jeg liker når fargene blir så vellykket og klare uten at jeg trenger å redigere.
Her har jeg også brukt lang lukkertid, men i stedet for å flytte på roboten tegnet jeg i luften rundt roboten med en liten lommelykt. Først lyste jeg på roboten omgivelsene for at de skulle komme klart med i bildet. Så tok jeg en finger forran lommelykten når jeg tegnet, for at det skulle bli et rødt lys som passet med robotens farger, og for å ikke blende kameraet."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar