19. september 2010

Ukas foto (38)

Mari skriver om motivet sitt:
"I denne oppgaven fikk vi som sagt i oppgave å ta bilde med tema "refleksjon", altså ta bilde av noe som i en eller annen sammenheng reflekterte noe.
I dette bildet viser jeg refleksjonene fra en rekke kleshengere, mot stålstativet de henger på. Refleksjonen er på en måte litt "gjemt" og ikke så rett på, noe som kanskje gjør bildet litt mer spennende. Jeg tenkte også på det gyldne snitt da jeg tok bildet, noe som jeg også synes lager en fin "rød tråd" i det hele. Jeg er også nokså fornøyd med måten kameraet fokuserer på kleshengerene i fronten, mens de duser ut helt mot venstre i bildet. Dette lager variasjon i bildet, og gjør at det ikke blir så flatt.
Jeg synes oppgaven var kjekk, i og med at den hadde et fast tema å gå etter, samtidig som det var rom for å variere."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar