21. mars 2011

Ukas foto (12)




Cathrine skriver dette om fotoet på bloggen sin:


"Her var ideen å ta bilde i kategorien "Striper". Jeg tenkte lenge på hvordan jeg ville løse denne kategorien. Jeg tenkte å ta forskjellig neglelakk på noen som hadde lange negler slik at det ble striper på neglene. 
Her har jeg så latt personen ta på en betongvegg slik at den ruglete bakgrunnen gir litt kontrast til de glatte og blanke neglene. Fingrene danner skrålinjer inn i bildet og siden fargen er varm, kommer den mer mot oss i forhold til den mer nøytrale og grå bakgrunnen. 
Det er brukt vanlig flatt utelys. 
Jeg har brukt et Canon EOS 500D for å ta bildet, lukker : 1/125 blender : f/6,3 ISO : 500. 
Jeg har lært å bruke neglelakk som et virkemiddel for å få frem det jeg vil i bildet, og velge bakgrunn som kan bli kontrast for å skape mer spenning i bildet."

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar